Translate

18 Temmuz 2014 Cuma

dıy- kendin yap- ayakkabı yenileme nasıl yapılır # 1 #

Bugun birkaç yabancı blogdae gördüğüm bir yenileme projesini uyguluyucam.
Evde bulunan yıpranmış, modası geçmiş yada sıkıldığımız herhangi bir ayakkabıya birkaç detay ekleyerek yepyeni hale getirebiliriz. 

 Bunu yaparken kullanacağımız malzeme tamammen zevkimize göre değişebilir. Ben sadece bir kaç defa giymeme rağmen hemen yıpranan süet ayakkabılarımı kullanıcam. Süet ayakkabımın üzerine bu sene oldukça moda olan dantel ile kaplayarak yepyeni bir görünüme kavuşturdum. Fakat siz dantel yerine boncuk, kumaş, sim, düğme yada farklı bir malzeme kullanarak da yenileyebilirsiniz.
Yenileme yaparken bu iş için gerekli bir kaç malzememiz var.

Malzemeler:

*dantel kumaş

*güçlü bir sıvı yapıştırıcı(ben peligom kullandım peligomu bütün kırtasiyelerden bulabilirsiniz)

*birkaç mandal (danteli sabitleyebilmek için)

Yapılışı
Benim yenileme için kullandığım ayakkabımın gördüğünüz gibi birkaç yerinden süetleri soyulmuş ve uzaktan bakınca leke gibi görünüyordu.

 
Dantelimi alıp ayakkabımın üzerine örttüm. Mandalla kaymaması için sabitledim. Çok düzgün olmasına dikkat etmeden fazla kısmı kestim. Böylece küçük parça dantelle daha rahat çalışabildim.

 Bu aşamaya geldikten sonra yapışkanımı alt kısımdan başlayarak ayakkabıma sürdüm. Yapışkanı dikkatli bir şekilde sürmek gerekiyor. Ben kullanmadım ama siz daha kolay bir uygulama için fırça yardımıyla yapışkanı sürebilirsiniz.

  
Dantelin ayakkabıma sağlam bir şekilde yapışması için bir süre bekledim.Atl kısmın yapıştığından emin olduktan sonra ayakkabımın ortasına gelen yani giydiğim kısmı makasla kestim.

Bu sırada yine mandalları çıkarmıyoruz dantelin kaymasını istemeyiz.


Mandalları çıkarıyoruz ve üstte fazla kalan kısma bolca yapışkan sürüp iç tarafa doğru kıvırıyoruz.Ayakkabının altına doğru olan fazla kısmı da kesiyoruz.



 Benim ayakkabımın bitmiş hali böyle.



 Yorumlarınızı bekliyorum...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder